راست گفته اند که : یار در خانه و ما گرد جهان می گردیم . انگار بناست له له بزنیم برای طبیعت ینگه دنیا در حالیکه بغل گوشمان مناطق بی نظیری است و ما بی خبریم .

مجن را ماسوله کویر نام گذاشته اند .اینجا می توانید یک نمونه از خانه های زیبا و دالان عمودی اش  را ببینید .

دیروز صبح عزممان را جزم کردیم و راه افتادیم . قسمت بیشتر راه را تا جایی که قرار بود برای ناهار اطراق کنیم پیاده رفتیم و از جاده بهشت گذشتیم و این خوشگله را دیدیم .

بعد از ناهارهم به رکاب پاترول آویزان شدیم و آوازخان در حالیکه یک دستمان به ماشین بود و دست دیگر از درختهای مسیر آلوچه می چید ، رفتیم تا به آبشار تنگه داستان رسیدیم .شکاف کوه واقعن دیدنی است .

برای اینکه کفشهایم خیس نشود آنها را در آوردم و به دست گرفتم اما به محض گذاشتن پاها در آب از شدت سرمای آن جیغ کشیدم . ولی از آنحایی که قرار بود بعدش در جاده خاکی پیاده روی کنیم ترجیح دادم کفشهایم خشک بماند و درد پا را به جان خریدم .

سعی کردم از آبشار عکس بگیرم ،  اما قطرات آبی که روی لنز می پاشید عکس را هنری کرد !

اینهم نمای بالای شکاف . و این هم منظره مسیر برگشت .

این سطور را در حالی می نگارم که به زانوهایم پماد پیروکسیکام مالیده ام و با باند کشی بسته ام ! اما فکر می کنم دیدن چنین منطقه زیبایی حتی ارزش فلج شدن را هم دارد .

این بود انشای من با موضوع تعطیلات خود را چگونه گذراندید .

پ.ن.١: به تمام کسانی که حوصله کردند و تمام عکسها را دیدند تبریک می گویم !

پ.ن.٢: تور گردشگری خوبی در ولایتمان هست که می توایند برای دیدن اینجا و جنگل ابر با آنها هماهنگ کنید .

فردا نوشت : با عرض پوزش. واقعن نمی فهمم چرا عکسها باز نمی شوند . ولی قول می دهم در اسرع وقت نسبت به رفع این مشکل اقدام شود .

اگر یک نفر پیدا شود که به من بگوید چطور می شود حجم عکسها را کم کرد خیلی خوب است .

ایلیاد

عکسهای بسیار زیبا و جالبی هستند واقعا لذت بردیم[گل] فقط حیف که باز نمیشن[ناراحت] نمیدونم چرا[ناراحت] تو دلیلش رو نمیدونی[خجالت]

مگه عکسات سه بعدی اند که میخوای حجمشون رو کم کنی فکر کنم بهتره سطحشون رو کم کنی یعنی حاصلضرب طول و عرضشون رو آهان فهمیدم منظورت حجمی رو که اشغال میکنه ست ولی یه عکس دو بعدی چه جوری میتونه یه فضای سه بعدی رو اشغال کنه [تعجب] آهان فهمیدم محور سومت محور زمانه[عینک] ولی راستی زمان که بعد چهارمه[سوال] قاط زدم مادر[سوال] یکی به دادم برسه[گریه]

ولی به هر حال اگه خواستی عکسها رو کوچیک کنی فکر میکنم بهترین روش استفاده از یه خط کش ، مداد و قیچی یا کاتر باشه یا اصلا بهتره عکسها رو ببری یه عکاسی با کاتر مخصوصش واست کوچیکش میکنه

ایلیاد

عکسهات رو با یه نرم افزار باز کن فرق نمیکنه چه نرم افزاری بعد برو سراغ قسمت ادیت اونجا بهت این امکان رو میده که حجم عکس رو کم کنی فشرده ش کنی یا هر بلائی که دلت میخواد سرش بیاری مثلا مناسب برای ایمیلش کنی یا حتی مناسب برای درج در وبلاگ

در هر صورت یادت باشه وقتی طول و عرض رو کم کنی حتی اگه قطر (ارتفاع ) هم ثابت باشه بالاخره حجم کم میشه پس میشه حجم یه عکس دو بعدی رو با فرض ثابت بودن قطر کم کرد[چشمک]

راستی ولایتتون کجاست که این همه مناظر زیبا اطرافش داره اهل کجائی مادر جنگل ابر باید حوالی سمنان باشه[سوال] شهمیرزاد[سوال]

ایلیاد

با این همه توضیحاتی که در مورد کوچک کردن عکس بهت دادم فکر کنم بهتر باشه اون سطر آخر رو دیگه حذف کنی مادر[نیشخند]

سعید

سلام خوب امیدورم که همیشه خوش باشید در مورد عکسهایتان باید بگم نه ارتباط به حجم عکس داره نه ارتباط به سرعت اینترنت شما باید دوباره از نو عکسها را نصب کنید منظورم اینکه تمام مراحل نصب عکس را دوباره تکرار کنید در مراحل نصبش اشتباه کردید خوب موفق باشید منتظر عکسهای زیبایتان هستیم روز خوش[گل]

راستی یادم رفت بگم اگر برایتان گذاشتن عکس به این صورت فعلی مشکل است می توانید فایل جدا گانه ای مخصوص عکسها باز کنید بعد برای هر پست جای مخصوص ونام مخصوصی را در نظر بگیریداینطوری شاید برایتان راحتر باشه موفق باشید